Warsztaty Architektura Betonowa jako droga do lepszego poznania betonu
Authors:
- Tomasz Kozłowski
Abstract
This article attempts to present a change in the way classes are conducted with students of the Faculty of Architecture. Teaching about the use of concrete in art schools is inevitably based on very theoretical work. Lecturers at the Faculty of Architecture do not have the opportunity to fully demonstrate the advantages of this wonderful material. During project classes, students are expected to demonstrate the theoretical knowledge they have learned from books. This lack of realism is often not due to bad teachers, but rather to an inability to present practical applications of concrete technology. Therefore, the main goal of such workshops is to move from what we can call theoretical education to purely practical education. Working in groups using the Project Based Learning method is aimed at helping students develop new skills, including social ones.
- Record ID
- CUTb01ad0f06dfb4c96b23805c00c3e8d87
- Publication categories
- ; ;
- Author
- Other language title versions
- Concrete Architecture Workshops as a way to get to know concrete better
- Pages
- 99-108
- Other elements of collation
- fot.; Oznaczenie streszczenia - Streszcz., Abstr.
- Substantive notes
- Data wyd. wg cop.
- Book
- Deja Jan, Jan Deja Środa Bożena, Bożena Środa Gos Paulina Paulina Gos [et al.] (eds.): Monografie Technologii Betonu : XII Konferencja Dni Betonu, Wisła 9-11 października 2023, 2023, Kraków, Stowarzyszenie Producentów Cementu, ISBN 978-83-61331-47-6
- Keywords in Polish
- architektura, beton, warsztaty, studenci
- Abstract in Polish
- W niniejszym artykule starano się podjąć próbę przedstawienia zmiany sposobu prowadzenia zajęć ze studentami Wydziału Architektury. Nauczanie o zastosowaniu betonu w szkołach artystycznych nieuchronnie opiera się na pracy bardzo teoretycznej. Wykładowcy na Wydziale Architektury nie mają sposobności w pełni zademonstrować zalet tego wspaniałego materiału. Podczas zajęć projektowych oczekuje się, od studentów zademonstrowania wiedzy teoretycznej, której nauczyli się z książek. Taki brak realizmu często nie wynika ze złych nauczycieli, ale z niemożności przedstawienia praktycznych zastosowań technologii betonu. Dlatego głównym celem takich warsztatów jest przejście od edukacji, którą możemy nazwać teoretyczną do edukacji czysto praktycznej. Praca w grupach z wykorzystaniem metody Project Based Learning ma na celu pomóc uczniom w rozwijaniu nowych umiejętności także społecznych.
- URL
- https://www.dnibetonu.com/referaty-materialy-konferencyjne/ Opening in a new tab
- Language
- pol (pl) Polish
- License
- Score (nominal)
- 5
- Score source
- publisherList
- Score
- Uniform Resource Identifier
- https://cris.pk.edu.pl/info/article/CUTb01ad0f06dfb4c96b23805c00c3e8d87/
- URN
urn:pkr-prod:CUTb01ad0f06dfb4c96b23805c00c3e8d87
* presented citation count is obtained through Internet information analysis, and it is close to the number calculated by the Publish or PerishOpening in a new tab system.