Student competition supported by lectures from concrete technology experts as a multi-faceted teaching method
Authors:
- Anna Mielnik
Abstract
The study work aims to present a teaching method introduced in the design task for second-year undergraduate students in the Department of Architectural Composition at Cracow University of Technology in the form of a competition entitled ‘Concrete Architecture – Play of Solids – House in the Landscape’ co-organised with the Association of Cement Producers. Over the years of competition, it has been noticed that aspects related to the matter and technology of concrete pose great difficulty to the students. To equip students with the tools to understand concrete architecture, lectures given by experts in concrete technology and contracting have been organised to familiarise them with actual issues related to architectural concrete technology, both in purely theoretical and primarily practical terms. The method introduced has resulted in increased student awareness of this technology, an increase in the technical level of competition entries, and a creative approach to designing concrete matter.
- Record ID
- CUTc78a2a037ded4dd9a211c79b87c93d39
- Publication type
- Publication categories
- ; ;
- Author
- Pages
- 102-114
- Other elements of collation
- rys.; tab.; Bibliografia (na s.) - 113-114; Bibliografia (liczba pozycji) - 10; Oznaczenie streszczenia - Abstr., Streszcz. s. 135
- Substantive notes
- Na s. tyt. ozn.: UIW 48600
- DOI: 10.34918/84433 (całość)
- Book
- Komar Beata, Beata Komar Bąba-Ciosek Natalia, Natalia Bąba-Ciosek Kucharczyk-Brus Beata Beata Kucharczyk-Brus (eds.): Multifaceted research in architecture. Vol. 4, [INTERFERENCES] design + art + science, Monografia / Politechnika Śląska, no. 939, 2022, Gliwice, Politechnika Śląska, Wydaw. Politechniki Śląskiej, ISBN 978-83-7880-843-5
- Keywords in Polish
- metoda dydaktyczna, architektura betonowa, technologia betonu architektonicznego
- Keywords in English
- teaching method, concrete architecture, architectural concrete technology
- Abstract in Polish
- Praca studyjna ma na celu przedstawienie metody dydaktycznej wprowadzonej dla studentów II roku, w zadaniu projektowym realizowanym w Katedrze Projektowania Architektonicznego Politechniki Krakowskiej w formie konkursu „Architektura betonowa – Gra brył – Dom w krajobrazie”, współorganizowanym ze Stowarzyszeniem Producentów Cementu. Przez lata realizacji cyklicznego konkursu zauważono, że aspekty związane z materią i technologią betonu sprawiają studentom duże trudności. Aby wyposażyć studentów w narzędzia do rozumienia architektury betonowej zorganizowano wykłady prowadzone przez specjalistów technologii betonu i wykonawstwa, mające na celu zapoznanie ich z aktualnymi zagadnieniami związanymi z technologią betonu architektonicznego, zarówno w ujęciu czysto teoretycznym, jak i przede wszystkim praktycznym. Wprowadzona metoda zaowocowała wzrostem świadomości studentów na temat tej technologii, podniesieniem poziomu technicznego prac konkursowych oraz kreatywnym podejściem do projektowania materii betonowej.
- URL
- https://repolis.bg.polsl.pl/dlibra/publication/84433/ Opening in a new tab
- Language
- eng (en) English
- License
- Score (nominal)
- 20
- Score source
- publisherList
- Score
- Uniform Resource Identifier
- https://cris.pk.edu.pl/info/article/CUTc78a2a037ded4dd9a211c79b87c93d39/
- URN
urn:pkr-prod:CUTc78a2a037ded4dd9a211c79b87c93d39
* presented citation count is obtained through Internet information analysis, and it is close to the number calculated by the Publish or PerishOpening in a new tab system.