Concrete architecture workshops for students as a way to Project-Based Learning
Authors:
- Tomasz Kozłowski
Abstract
The author tries to describe a modification of the teaching approach during workshops conducted at the Faculty of Architecture at Cracow University of Technology. One of the reasons for the change was to improve the quality of education. During the development of projects, students usually use theoretical knowledge found in books and copy designs from architects. A lack of realism or understanding of concrete technology has been noticed. The change in the organisation of the workshops described in the study consisted of introducing project realization as a successive stage in teaching. The students were to make a concrete throne. The primary objective was the transition from theoretical to practical teaching. The change forced participants to take a different and more creative approach to designing a small architectural work and to use a specific material. The transformation of the theme enabled them to acquire new skills other than those in paper-based academic works.
- Record ID
- CUT12bc7d661e944ec39e64220df39c8fc3
- Publication type
- Publication categories
- ; ;
- Author
- Pages
- 90-101
- Other elements of collation
- il.; Bibliografia (na s.) - 101; Bibliografia (liczba pozycji) - 9; Oznaczenie streszczenia - Abstr., Streszcz. s. 134
- Substantive notes
- Na s. tyt. ozn.: UIW 48600
- DOI: 10.34918/84433 (całość)
- Book
- Komar Beata, Beata Komar Bąba-Ciosek Natalia, Natalia Bąba-Ciosek Kucharczyk-Brus Beata Beata Kucharczyk-Brus (eds.): Multifaceted research in architecture. Vol. 4, [INTERFERENCES] design + art + science, Monografia / Politechnika Śląska, no. 939, 2022, Gliwice, Politechnika Śląska, Wydaw. Politechniki Śląskiej, ISBN 978-83-7880-843-5
- Keywords in English
- concrete, workshops, architecture, Project-Based Learning (PBL)
- Abstract in Polish
- Autor stara się opisać modyfikację podejścia dydaktycznego podczas warsztatów prowadzonych na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej. Jednym z powodów zmiany była poprawa jakości edukacji. Podczas opracowywania projektów studenci zwykle wykorzystują wiedzę teoretyczną znalezioną w książkach i kopie projektów architektonicznych. Zauważono brak realizmu i zrozumienia dla technologii betonu. Opisana w badaniu zmiana organizacji warsztatów polegała na wprowadzeniu realizacji projektu jako kolejnego etapu nauczania. Uczniowie mieli wykonać betonowy tron. Głównym celem było przejście od nauczania teoretycznego do praktycznego. Zmiana zmusiła uczestników do innego, bardziej kreatywnego podejścia do projektowania dzieła małej architektury i wykorzystania określonego materiału. Przekształcenie tematu umożliwiło im zdobycie nowych umiejętności, innych niż te w papierowych pracach akademickich.
- URL
- https://repolis.bg.polsl.pl/dlibra/publication/84433/ Opening in a new tab
- Language
- eng (en) English
- License
- Score (nominal)
- 20
- Score source
- publisherList
- Score
- Uniform Resource Identifier
- https://cris.pk.edu.pl/info/article/CUT12bc7d661e944ec39e64220df39c8fc3/
- URN
urn:pkr-prod:CUT12bc7d661e944ec39e64220df39c8fc3
* presented citation count is obtained through Internet information analysis, and it is close to the number calculated by the Publish or PerishOpening in a new tab system.