Kreowanie i rozwój innowacyjnej marki na przykładzie JAGIELSKA.DESIGN
Authors:
- Sabina Motyka,
- Martyna Jagielska
Abstract
The main purpose of the article was to present the essence, characteristics and methods of creating innovative products in enterprises. Generating and developing new products is a complex projects, regardless of their type, industry, size or development phase of the company in which they are created. From the idea to concept creation and development, through implementation, to market launch threre is a long and demanding road and it is not always successful, especially for smaller and less experienced companies. The article presents the model of making innovative products and the characteristics of the main condictions for creating new solutions in enterprises by taking into concideration both technical aspects as well as the product design itself, selection of materials, marketing aspects and other activities. The young, developing brand JAGIELSKA.DESIGN functioning in the interior design industry was taken in complex analysis. As a resoult of the assessment of the main stages of creating and developing a product brand, measures were proposed to improve futher development by taking into account legal aspects or the use of modern marketing tools., Głównym celem artykułu było przedstawienie istoty, charakterystyki oraz sposobów kreowania innowacyjnych produktów w przedsiębiorstwach. Generowanie i rozwój nowych produktów należy do złożonych przedsięwzięć bez względu na ich rodzaj, branżę, wielkość czy fazę rozwojową firmy, w której powstają. Od pomysłu do stworzenia i rozwoju koncepcji, przez wdrożenie, aż do wprowadzenia na rynek jest długa i wymagająca droga, nie zawsze kończąca się sukcesem, szczególnie dla mniejszych i mniej doświadczonych firm. W artykule przedstawiony został model kreowania innowacyjnych produktów oraz charakterystyka głównych uwarunkowań tworzenia nowych rozwiązań w przedsiębiorstwach, uwzględniających zarówno aspekty techniczne, jak i sam projekt produktu, dobór materiałów, działania marketingowe i inne. Analizie poddana została młoda, rozwijająca się marka – JAGIELSKA.DESIGN – działająca w branży dodatków do wystroju wnętrz. W wyniku oceny głównych etapów kreowania i rozwoju marki produktowej zostały zaproponowane działania doskonalące dalszy rozwój, uwzględniające między innymi aspekty prawne oraz wykorzystanie nowoczesnych narzędzi marketingowych. Słowa kluczowe: innowacje, rozwój produktu, marka, zarządzanie marketingowe, doskonalenie organizacji.
- Record ID
- CUTece89b6b785e4227a3a4388f181ba22f
- Publication type
- Publication categories
- ; ;
- Author
- Other language title versions
- Creation and development of an innovative brand on the example of JAGIELSKA.DESIGN
- Pages
- 264-275
- Other elements of collation
- fot.; rys.; Bibliografia (na s.) - 273-274; Bibliografia (liczba pozycji) - 20; Oznaczenie streszczenia - Streszcz., Abstr.
- Book
- Pilarz Łukasz B. Łukasz B. Pilarz (eds.): Fakultatywne działania prawne administracji publicznej wobec wyzwań gospodarki i marketingu w Polsce, 2022, Lublin, Wydawnictwo Naukowe TYGIEL Sp. z o. o., Wydaw. Naukowe TYGIEL, ISBN 978-83-67104-39-5
- Keywords in Polish
- innowacje, rozwój produktu, marka, zarządzanie marketingowe, doskonalenie organizacji
- Keywords in English
- nnovations, product development, brand, marketing management, organisation improvment
- URL
- https://bc.wydawnictwo-tygiel.pl/publikacja/734FCB09-CBAB-700A-6F64-DEA6D06A5E32 Opening in a new tab
- Language
- pol (pl) Polish
- License
- Score (nominal)
- 20
- Score source
- publisherList
- Score
- Uniform Resource Identifier
- https://cris.pk.edu.pl/info/article/CUTece89b6b785e4227a3a4388f181ba22f/
- URN
urn:pkr-prod:CUTece89b6b785e4227a3a4388f181ba22f
* presented citation count is obtained through Internet information analysis, and it is close to the number calculated by the Publish or PerishOpening in a new tab system.