Zastosowanie wybranych narzędzi oceny systemu zarządzania jakością w sektorze usług publicznych
Authors:
- Sabina Motyka,
- Bernadetta Puszer
Abstract
Modern concepts and tools in quality management allow for the effective allocation of resources and monitoring and improvement of internal processes. These tools, innovations, and high staff qualifications increase the competitiveness of the different organizations also in the public sector. The study analyzes the Quality Management System implemented in the selected local government unit based on the collected documents in the long term. The article's primary purpose was to evaluate the Quality Management System of the selected City Hall based on a review of internal documents and an analysis of the frequency of complaints. The article attempts to assess the achievement of the organization's objectives mentioned above using the Balanced Scorecard method. Based on its results, it presents problems with integrating the strategy formulation system with the system of its implementation. As part of improving this method, an analysis of the benchmarking data was also carried out. It allowed for the verification of the adopted strategy and optimization of the system of its measures.
- Record ID
- CUTa231970a8a7b49dab83cac880cfcbe84
- Publication type
- Publication categories
- ; ;
- Author
- Other language title versions
- The use of quality management system assessment tools in public services
- Pages
- 143-162
- Other elements of collation
- rys.; tab.; Bibliografia (na s.) - 161; Bibliografia (liczba pozycji) - 16; Oznaczenie streszczenia - Streszcz., Abstr.
- Book
- Mołdoch-Mendoń Izabela, Izabela Mołdoch-Mendoń Szymczyk Paulina Paulina Szymczyk (eds.): Sztuczna inteligencja oraz nowe rozwiązania w zarządzaniu i naukach technicznych, 2022, Lublin, Wydawnictwo Naukowe TYGIEL Sp. z o. o., Wydaw. Naukowe TYGIEL, ISBN 978-83-67104-57-9
- Keywords in Polish
- ISO 9001:2015, ocena SZJ, BSC, benchmarking, usługi publiczne
- Keywords in English
- SO 9001:2015, assessment of the quality management system, Balanced Scorecard, public services
- Abstract in Polish
- Nowoczesne koncepcje i narzędzia w zakresie zarządzania jakością pozwalają na efektywną alokację posiadanych zasobów, monitorowanie i doskonalenie procesów wewnętrznych, a także zwiększanie konkurencyjności organizacji. Stosowane wraz z innowacjami i wysokimi kwalifikacjami personelu w różnych typach organizacji mogą znacząco przyczyniać się do ich rozwoju. Narzędzia te mogą być z powodzeniem stosowane również w jednostkach sektora publicznego, gdyż umożliwiają, a także określenie zagrożeń dla funkcjonowania i szans doskonalenia poprzez identyfikację kompozycji czynników zewnętrznych i wewnętrznych zwiększających możliwości rozwoju tych instytucji. W opracowaniu dokonano analizy Systemu Zarządzania Jakością wdrożonego w Urzędzie Miejskim wybranej jednostki samorządu terytorialnego na podstawie zebranych dokumentów w dłuższej perspektywie czasowej. Głównym celem artykułu była ocena Systemu Zarządzania Jakością wybranego Urzędu Miasta na podstawie przeglądu dokumentów wewnętrznych i analizy częstotliwości skarg. W artykule podjęto próbę oceny stopnia realizacji celów ww. organizacji przy pomocy metody Strategicznej Karty Wyników i na podstawie jej wyników ukazano problemy z integracją systemu formułowania strategii z systemem jej realizacji. W ramach doskonalenia tej metody dokonano także analizy zgromadzonych przez jednostkę danych benchmarkingowych co pozwoliło na weryfikację przyjętej strategii i optymalizację systemu jej mierników. Słowa kluczowe: ISO 9001:2015, ocena SZJ, BSC, benchmarking, usługi publiczne
- URL
- https://bc.wydawnictwo-tygiel.pl/publikacja/18AE1B82-6C54-A1C4-CE20-261E5E950CD8 Opening in a new tab
- Language
- pol (pl) Polish
- License
- Score (nominal)
- 20
- Score source
- publisherList
- Score
- Uniform Resource Identifier
- https://cris.pk.edu.pl/info/article/CUTa231970a8a7b49dab83cac880cfcbe84/
- URN
urn:pkr-prod:CUTa231970a8a7b49dab83cac880cfcbe84
* presented citation count is obtained through Internet information analysis, and it is close to the number calculated by the Publish or PerishOpening in a new tab system.