Innowacje technologiczne a edukacja architektoniczna
Authors:
- Ewa Stachura
Abstract
The new context of architectural practice is related to the development of technology and cultural changes taking place on a global scale. Environmental, social, political, economic, and cultural factors always significantly impact the design and investments. There has also been a profound transformation in architectural education in the last few decades. While digital technology is now widely available in many universities and teaching institutions, it serves to deliver existing content rather than as a stimulator of innovative teaching and learning models that could respond to social and technological changes. Innovations such as Virtual and Augmented Realities, artificial intelligence, and biometrics' wide use are still in the initial implementation phase. The article shows how to incorporate innovative technologies into design courses in architectural pedagogy.
- Record ID
- CUTafd73d730ee24acbb085512761875c60
- Publication type
- Publication categories
- ; ;
- Author
- Other language title versions
- Technological innovations in the aspect of architectural education
- Pages
- 316-329
- Other elements of collation
- tab.; Bibliografia (na s.) - 327-328; Bibliografia (liczba pozycji) - 14; Oznaczenie streszczenia - Streszcz., Abstr.
- Book
- Olbrych Barbara, Barbara Olbrych Ziółkowski Adam Adam Ziółkowski (eds.): Wirtualna rzeczywistość w perspektywie prawnej, bezpieczeństwa cyfrowego i technologii informacyjnych. T. 2, 2022, Radom, Akademia Handlowa Nauk Stosowanych w Radomiu, ISBN 978-83-62491-66-7 (T. 2)
- Keywords in Polish
- rzeczywistość wirtualna, rzeczywistość rozszerzona, edukacja architektoniczna, procesy informatyzacji i cyfryzacji
- Abstract in Polish
- Czynniki środowiskowe, społeczne, polityczne, gospodarcze i kulturowe zawsze miały głęboki wpływ na proces projektowania i realizację inwestycji. Nowy kontekst praktyki architektonicznej związany jest z rozwojem technologii i zmianami kulturowymi, które mają miejsce w wymiarze globalnym. W ciągu ostatnich kilku dekad dokonała się również głęboka transformacja w zakresie edukacji architektonicznej. Chociaż technologia cyfrowa jest obecnie powszechnie dostępna na wielu uniwersytetach i w instytucjach dydaktycznych, jest ona wykorzystywana przede wszystkim jako meto-da dostarczania istniejących treści, a nie jako stymulator innowacyjnych modeli nauczania i uczenia się, które mogłyby reagować na zmiany społeczne i technologiczne. Innowacje takie jak Wirtualna i Rozszerzona Rzeczywistość, sztuczna inteligencja oraz szerokie zastosowanie biometrii są wciąż w początkowej fazie wdrażania. Niniejszy rozdział pokazuje, w jaki sposób można włączyć wykorzystanie innowacyjnych technologii w proces nauczania przedmiotów projektowych w dziedzinie architektury.
- Language
- pol (pl) Polish
- Score (nominal)
- 5
- Score source
- publisherList
- Score
- Uniform Resource Identifier
- https://cris.pk.edu.pl/info/article/CUTafd73d730ee24acbb085512761875c60/
- URN
urn:pkr-prod:CUTafd73d730ee24acbb085512761875c60
* presented citation count is obtained through Internet information analysis, and it is close to the number calculated by the Publish or PerishOpening in a new tab system.