Możliwości udziału kolei w formowaniu turystycznych klastrów logistycznych
Authors:
- Yevhen Aloshynskyi,
- Jan Gertz
Abstract
In 2020–2021, the COVID-19 coronavirus and the introduction of quarantine measures had serious consequences that led to a problem in global and local tourism. An analysis of the epidemic’s consequences for the European and Polish tourism industry was conducted. To solve the problem of the decline in Polish tourism, organizational measures were proposed to stabilize the negative impact on the activities of small and medium-sized enterprises and transform Poland into a tourism beneficiary. In order to obtain additional sources of profit, it was proposed to create tourist clusters, in which the key function is to increase the level of logistic mobility of potential customers of tourist services. By passenger traffic forecasting, the purposefulness of the participation of railways in the formation of tourist logistics clusters was proved.
- Record ID
- CUT040d4cc2501c49b587b4380612eb33d1
- Publication categories
- ;
- Author
- Other language title versions
- Possibilities of railway participation in the formation of tourist logistics clusters
- Journal series
- Transport Miejski i Regionalny, ISSN 1732-5153
- Issue year
- 2021
- Vol
- 40
- No
- 7-8
- Pages
- 28-34
- Other elements of collation
- tab.; wykr.; Bibliografia (na s.) - 34; Bibliografia (liczba pozycji) - 22; Oznaczenie streszczenia - Streszcz., Abstr. str. 2; Numeracja w czasopiśmie - R. 40, Nr 7-8
- Keywords in Polish
- transport kolejowy, koronawirus, turystyka, klaster, prognozowanie przewozów
- Keywords in English
- rail transport, coronavirus, tourism, cluster, traffic forecasting
- Abstract in Polish
- W 2020–2021 r. koronawirus COVID-19 i wprowadzenie kwarantanny pociągnęły za sobą poważne konsekwencje, które doprowadziły do problemów w globalnej i lokalnej turystyce. Przeprowadzono analizę skutków epidemii dla europejskiej i polskiej branży turystycznej. Dla rozwiązania problemu spadku turystyki w Polsce zaproponowano działania organizacyjne mające na celu ustabilizowanie negatywnego wpływu na działalność małych i średnich firm oraz przekształcenie Polski w beneficjenta turystyki. Dla pozyskania dodatkowych źródeł zysku zaproponowano tworzenie turystycznych klastrów, w których kluczową funkcją ma być podniesienie poziomu logistycznej mobilności potencjalnych klientów usług turystycznych. Przez prognozowanie przewozów osobowych udowodniono celowość udziału kolei w formowaniu turystycznych klastrów logistycznych.
- URL
- https://tmir.sitk.org.pl/nr-7-8-2021-r/ Opening in a new tab
- Language
- pol (pl) Polish
- Score (nominal)
- 5
- Uniform Resource Identifier
- https://cris.pk.edu.pl/info/article/CUT040d4cc2501c49b587b4380612eb33d1/
- URN
urn:pkr-prod:CUT040d4cc2501c49b587b4380612eb33d1
* presented citation count is obtained through Internet information analysis, and it is close to the number calculated by the Publish or PerishOpening in a new tab system.