„Wariaci rządzą domem wariatów” – o nauczaniu technologii cyfrowych w architekturze krajobrazu
Authors:
- Agnieszka Ozimek
Abstract
By launching landscape architecture studies 21 years ago, an innovative IT curriculum has been proposed, based on the integration of digital technology with design. Today we are on the eve of the implementation of LIM (Landscape Information Model), created following BIM (Building Information Model), which is becoming the norm in architectural design. How to educate future landscape architects so that their skills will ensure their competitiveness in the labour market? How to keep up with the latest trends when the studies curriculum cannot be kept up to date with the emerging needs? The article attempts to answer these questions by reviewing programs intended for landscape architects and justifying the chosen path of education of students of this field. The groups of problems that educators have to deal with are listed.
- Record ID
- CUT43bf09c2075845c8a7d75aaf1d149a5a
- Publication type
- Publication categories
- ; ;
- Author
- Other language title versions
- "The inmates are running the asylum" – about teaching digital technology in landscape architecture
- Pages
- 269-286
- Other elements of collation
- il. kolor.; Bibliografia (na s.) - 285-286; Bibliografia (liczba pozycji) - 25; Oznaczenie streszczenia - Streszcz., Summ.
- Book
- Ozimek Agnieszka, Agnieszka Ozimek Sykta Izabela Izabela Sykta (eds.): Forum architektury krajobrazu : praktyka zawodowa, badania naukowe, dydaktyka, 2021, Kraków, Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki, Wydaw. PK, 333 p., ISBN 978-83-67188-03-6
- Keywords in Polish
- dydaktyka, architektura krajobrazu, CAD, modelowanie, wizualizacja, LIM
- Keywords in English
- didactics, landscape architecture, CAD, modelling, visualization, LIM
- Abstract in Polish
- Uruchamiając 21 lat temu kierunek architektura krajobrazu, stworzyliśmy nowatorski program nauczania informatyki, bazujący na integracji technologii cyfrowych z projektowaniem. Dzisiaj stoimy w przededniu implementacji standardów LIM (ang. Landscape Information Model), budowanych na wzór BIM (ang. Building Information Model), który staje się już normą w projektowaniu architektonicznym. Jak zatem kształcić przyszłych architektów krajobrazu, aby pozyskane umiejętności zapewniły im konkurencyjność na rynku pracy? Jak nadążyć za najnowszymi trendami w sytuacji, gdy program kształcenia nie może być na bieżąco dostosowywany do pojawiających się potrzeb? W artykule podjęto próbę odpowiedzi na te pytania, dokonując przeglądu programów przeznaczonych dla architektów krajobrazu oraz uzasadniając wybraną ścieżkę kształcenia studentów tego kierunku. Wyszczególniono grupy problemów, z którymi mierzyć się muszą dydaktycy.
- URL
- https://repozytorium.biblos.pk.edu.pl/resources/44960 Opening in a new tab
- Language
- pol (pl) Polish
- License
- Score (nominal)
- 20
- Uniform Resource Identifier
- https://cris.pk.edu.pl/info/article/CUT43bf09c2075845c8a7d75aaf1d149a5a/
- URN
urn:pkr-prod:CUT43bf09c2075845c8a7d75aaf1d149a5a
* presented citation count is obtained through Internet information analysis, and it is close to the number calculated by the Publish or PerishOpening in a new tab system.