Multisensoryczne przestrzenie nauki i rekreacji dla dzieci – studium przypadku i możliwości aplikacji wniosków
Authors:
- Paulina Tota
Abstract
The matter of the accessibility of the human living environment and adapting it to (often highly diverse) user needs is not new, yet not all of its fields have had proper models and universal design guidelines prepared for them. Open learning and recreation zones that are accessible to all users and which correspond to their various needs are a sign of a new way of thinking about the role of urban spaces. This paper is intended to both familiarise readers with a model solution — Darrell’s Dream Boundless Playground and formulate guidelines that could aid in the construction of new, barrier-free spaces of this type.
- Record ID
- CUT3e33cbb4865f4cfe921712badd83d44d
- Publication categories
- ;
- Author
- Other language title versions
- Multi-sensory learning and recreational spaces for children – case study and conclusion application potential analysis
- Journal series
- Teka Komisji Urbanistyki i Architektury. Oddział PAN w Krakowie, ISSN 0079-3450, e-ISSN 2450-0038, Annual
- Issue year
- 2020
- Vol
- 48
- Pages
- 379-391
- Other elements of collation
- rys.; schem.; Bibliografia (na s.) - 391; Oznaczenie streszczenia - Streszcz., Abstr.; Numeracja w czasopiśmie - T. 48
- Substantive notes
- Architektura krajobrazu / Landscape architecture
- Równolegle tekst pol. i ang.
- Keywords in Polish
- dostępność, projektowanie uniwersalne, przestrzenie rekreacji, multisensoryczne przestrzenie publiczne, place zabaw
- Keywords in English
- accessibility, universal design, recreation spaces, multisensory public spaces, playgrounds
- Abstract in Polish
- Kwestia dostępności środowiska życia człowieka i dostosowywania go do (bardzo różnorodnych) potrzeb użytkowników nie jest nowa, jednak nie w każdym zakresie udało się już wypracować odpowiednie wzorce i wytyczne uniwersalnego projektowania. Dostępne dla wszystkich użytkowników i odpowiadające ich zróżnicowanym potrzebom otwarte strefy nauki i rekreacji stanowią przejaw nowego sposobu myślenia o roli przestrzeni miejskich. Artykuł ma na celu zarówno przybliżenie rozwiązania modelowego — Darrell’s Dream Boundless Playground, jak i określenie wytycznych, które mogłyby stać się pomocne dla tworzenia kolejnych, wolnych od barier, przestrzeni tego rodzaju.
- DOI
- DOI:10.24425/tkuia.2020.135424 Opening in a new tab
- URL
- http://teka.pk.edu.pl/index.php/numery-czasopisma/tom-xlviii-2020/ Opening in a new tab
- Language
- pol (pl) Polish; eng (en) English
- License
- Score (nominal)
- 100
- Additional fields
- Indeksowana w: Web of Science
- Uniform Resource Identifier
- https://cris.pk.edu.pl/info/article/CUT3e33cbb4865f4cfe921712badd83d44d/
- URN
urn:pkr-prod:CUT3e33cbb4865f4cfe921712badd83d44d
* presented citation count is obtained through Internet information analysis, and it is close to the number calculated by the Publish or PerishOpening in a new tab system.