O trudnościach związanych z przyswajaniem słownictwa specjalistycznego przez cudzoziemców
Authors:
- Michalina Rittner
Abstract
The article presents the different types of language difficulties (such as reading comprehension, problems with learning borrowings, interference errors) that arise when teaching specialist vocabulary to advanced and intermediate learners. These difficulties are illustrated by examples of architectural vocabulary and vocabulary from the history of art which are courses obligatory for foreigners as a part of an annual course preparing students to study in Poland. A description of the difficulties is accompanied by a short attempt to identify teaching methods/techniques useful for overcoming them.
- Record ID
- CUTe122dff9f3c64fe7978b097513167584
- Publication categories
- Author
- Other language title versions
- On the difficulties related to the acquisition of specialist vocabulary by foreigners
- Journal series
- Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli, ISSN 0446-7965, Bimonthly
- Issue year
- 2018
- No
- 2
- Pages
- 31-37
- Other elements of collation
- Bibliografia (na s.) - 36-37; Oznaczenie streszczenia - Streszcz. pol., ang.; Numeracja w czasopiśmie - Nr 2
- Keywords in Polish
- nauczanie języka polskiego jako obcego, słownictwo specjalistyczne, architektura, historia sztuki
- Abstract in Polish
- W artykule przedstawiono niektóre trudności o charakterze językowym związane z uczeniem się słownictwa specjalistycznego. Znajdują się wśród nich: niezrozumienie czytanego tekstu, problemy z opanowaniem leksyki pochodzącej z języków innych niż polski, błędy interferencyjne.
- URL
- http://jows.pl/wydania/201802 Opening in a new tab
- Language
- pol (pl) Polish
- Score (nominal)
- 0
- Uniform Resource Identifier
- https://cris.pk.edu.pl/info/article/CUTe122dff9f3c64fe7978b097513167584/
- URN
urn:pkr-prod:CUTe122dff9f3c64fe7978b097513167584
* presented citation count is obtained through Internet information analysis, and it is close to the number calculated by the Publish or PerishOpening in a new tab system.