The application of failure mode and effects analysis (FMEA) for the risk assessment of changes in the maintenance system of railway vehicles
Authors:
- Maciej Szkoda,
- Magdalena Satora
Abstract
This paper presents the application of failure mode and effects analysis (FMEA) for the risk assessment of changes in the maintenance system of railway vehicles based on the example of the 6Dg type shunting locomotive. The application example is preceded with an introduction to the methodological basis of FMEA, which is specified in literature and standards. In order to ensure the comparability of the analysis results with vehicles of a similar type and to quantify the risk components (the probability of hazard occurrence, the consequences of the occurrence of a hazard and the possibilities of hazard detection) the classification which applies to shunting locomotives was used. Based on the conducted analysis, the possibility to make changes to the maintenance plan for 6Dg locomotives which would not be in breach of the acceptable safety level was demonstrated and preventive safety measures were determined.
- Record ID
- CUT15f26d33caac4354b1a2f9745b4f4201
- Publication categories
- ;
- Author
- Other language title versions
- Zastosowanie analizy przyczyn i skutków uszkodzeń (FMEA) do oceny ryzyka zmian w systemie utrzymania kolejowych środków transportu
- Journal series
- Czasopismo Techniczne, ISSN 0011-4561, e-ISSN 2353-737X, Annual
- Issue year
- 2019
- Vol
- 116
- No
- 8
- Pages
- 159-171
- Other elements of collation
- fot.; schem.; tab.; wykr.; Bibliografia (na s.) - 171; Bibliografia (liczba pozycji) - 18; Oznaczenie streszczenia - Abstr., Streszcz.; Numeracja w czasopiśmie - Vol. 116, Iss. 8
- Substantive notes
- Sekcja: Mechanics
- Keywords in Polish
- systemy kolejowe, systemy utrzymania, ocena ryzyka, analiza FMEA
- Keywords in English
- railway systems, maintenance systems, risk assessment, FMEA
- Abstract in Polish
- W pracy przedstawiono zastosowanie analizy przyczyn i skutków uszkodzeń (FMEA) do oceny ryzyka zmian w systemie utrzymania kolejowych środków transportu na przykładzie lokomotywy manewrowej typu 6Dg. Przykład aplikacyjny poprzedzono wprowadzeniem do podstaw metodycznych analiz FMEA, które są precyzowane w licznej literaturze i normach. W celu zapewnienia porównywalności wyników analizy z pojazdami podobnego typu do kwantyfikacji składowych ryzyka: prawdopodobieństwa wystąpienia zagrożenia, skutków zagrożenia i możliwości wykrycia zagrożenia, zastosowano klasyfikację odnoszącą się do lokomotyw manewrowych. Na podstawie przeprowadzonej analizy wykazano możliwość wprowadzenia zmian w planie utrzymania lokomotyw, jak również określono prewencyjne środki bezpieczeństwa.
- DOI
- DOI:10.4467/2353737XCT.19.086.10865 Opening in a new tab
- URL
- https://repozytorium.biblos.pk.edu.pl/resources/42091 Opening in a new tab
- Language
- eng (en) English
- License
- Score (nominal)
- 40
- Uniform Resource Identifier
- https://cris.pk.edu.pl/info/article/CUT15f26d33caac4354b1a2f9745b4f4201/
- URN
urn:pkr-prod:CUT15f26d33caac4354b1a2f9745b4f4201
* presented citation count is obtained through Internet information analysis, and it is close to the number calculated by the Publish or PerishOpening in a new tab system.