The application of NIMH batteries in a light-duty electric vehicle
Authors:
- Marcin Noga,
- Zdzisław Juda
Abstract
This article presents the results of experimental tests and simulations of a light-duty electric vehicle, in which the original lead-acid battery pack was replaced with a lightweight pack of nickel-metal-hydride (NiMH) batteries, which enabled a significant increase to the vehicle’s load capacity. The research was mainly focused on the aspect of electricity consumption and prediction of the range of the vehicle equipped with a new battery pack. The operation of a vehicle with total weights of 500 kg and 740 kg was analysed. Recorded vehicle speed waveforms were used to simulate vehicle motion in the Matlab/Advisor environment. The experiments showed a reduction in the specific energy consumption of a vehicle of lower weight, while simulation tests showed good compliance of the results of electricity consumption with experiments in relation to both the considered total vehicle weights.
- Record ID
- CUT14bb023793884a2fb984616b1b8aff3b
- Publication categories
- ;
- Author
- Other language title versions
- Zastosowanie akumulatorów NiMH w lekkim użytkowym pojeździe elektrycznym
- Journal series
- Czasopismo Techniczne, ISSN 0011-4561, e-ISSN 2353-737X, Annual
- Issue year
- 2019
- No
- 116
- Pages
- 197-221
- Other elements of collation
- fot.; schem.; tab.; wykr.; Bibliografia (na s.) - 219-221; Bibliografia (liczba pozycji) - 28; Oznaczenie streszczenia - Abstr., Streszcz.; Numeracja w czasopiśmie - Vol. 116, Iss. 1
- Substantive notes
- Sekcja: Mechanics
- Keywords in Polish
- pojazd elektryczny, akumulatory NiMH, zużycie energii, symulacja, badania eksperymentalne
- Keywords in English
- NiMH battery, energy consumption, simulation, experimental research
- Abstract in Polish
- W artykule zaprezentowano wyniki badań eksperymentalnych i symulacyjnych lekkiego, elektrycznego pojazdu użytkowego, w którym oryginalny zestaw akumulatorów kwasowo-ołowiowych został zastąpiony lekkim pakietem akumulatorów niklowo-metalowo-wodorkowych, co pozwoliło znacznie zwiększyć ładowność pojazdu. Badania skupiono głównie na aspekcie zużycia energii elektrycznej i predykcji zasięgu pojazdu wyposażonego w nowy zestaw akumulatorów. Analizowano zachowanie pojazdu o masie 500 kg oraz 740 kg. Przebiegi zmian prędkości zarejestrowane podczas jazd testowych użyto do przeprowadzenia symulacji ruchu pojazdu w środowisku Matlab/Advisor. Wyniki badań eksperymentalnych wskazały na ograniczenie jednostkowego zużycia energii przez pojazd o mniejszej masie, natomiast w badaniach symulacyjnych uzyskano dobrą zgodność zużycia energii z rezultatami eksperymentów w obu analizowanych przypadkach.
- DOI
- DOI:10.4467/2353737XCT.19.014.10054 Opening in a new tab
- URL
- http://suw.biblos.pk.edu.pl/resourceDetailsRPK&rId=85906 Opening in a new tab
- Related project
- Oszczędność energii, ekologia i bezpieczeństwo w pojazdach samochodowych. . Project leader at PK: , ,
Działalność statutowa - Language
- eng (en) English
- License
- Score (nominal)
- 40
- Uniform Resource Identifier
- https://cris.pk.edu.pl/info/article/CUT14bb023793884a2fb984616b1b8aff3b/
- URN
urn:pkr-prod:CUT14bb023793884a2fb984616b1b8aff3b
* presented citation count is obtained through Internet information analysis, and it is close to the number calculated by the Publish or PerishOpening in a new tab system.