The range of load variability of rectifier units with a concentrated disposition of tram substations as exemplified by a real tram line
Authors:
- Dominik Oćwieja,
- Paweł Markowski,
- Janusz Prusak,
- Bartosz Woszczyna
Abstract
The first part of this paper presents a comparison of the measured and simulated results of the load variability of rectifier units of a tram traction substation. The subject of the tests was a power supply substation for the contact line of a tramway, the profile and traffic of which was known. After a positive appraisal of the applied simulation method, an assessment of the range of load variability for the rectifier units took place for a hypothetical situation involving the concentrated disposition (layout) of the traction substations (socalled micro-substations). The results acquired under the described circumstances are presented in the second part of this paper.
- Record ID
- CUT9008cdb166624dd39fa52bfa9d401213
- Publication categories
- ;
- Author
- Other language title versions
- Podstacje tramwajowe o zagęszczonej lokalizacji – zakres zmienności obciążeń zespołów prostownikowych, na przykładzie rzeczywistej linii tramwajowej
- Journal series
- Czasopismo Techniczne, ISSN 0011-4561, e-ISSN 2353-737X, Annual
- Issue year
- 2018
- Vol
- 115
- No
- 11
- Pages
- 133-147
- Other elements of collation
- fot.; rys.; tab.; wykr.; Bibliografia (na s.) - 146-147; Bibliografia (liczba pozycji) - 23; Oznaczenie streszczenia - Abstr., Streszcz.; Numeracja w czasopiśmie - Vol. 115, Iss. 11
- Substantive notes
- Sekcja: Electrical Engineering
- Keywords in Polish
- tramwajowa podstacja trakcyjna, zmienność obciążeń trakcyjnych, mikro-podstacja trakcyjna
- Keywords in English
- tram traction substation, traction load variability, traction micro-substation
- Abstract in Polish
- W pierwszej części artykułu dokonano porównania wyników pomiarowych i symulacyjnych dotyczących zakresu zmienności obciążania zespołów prostownikowych tramwajowej podstacji trakcyjnej. Obiektem badań była rzeczywista podstacja zasilająca sieć trakcyjną na linii o znanym profilu i występującym na niej ruchem tramwajów. Po pozytywnej ocenie zastosowanej metody symulacyjnej – przeprowadzono ocenę zakresu zmienności obciążeń zespołów prostownikowych dla hipotetycznej sytuacji, polegającej na zagęszczeniu lokalizacji podstacji trakcyjnych (tzw. mikropodstacji). Uzyskane dla tych okoliczności wyniki znajdują się w drugiej części artykułu.
- DOI
- DOI:10.4467/2353737XCT.18.168.9424 Opening in a new tab
- URL
- http://suw.biblos.pk.edu.pl/resourceDetailsRPK&rId=81330 Opening in a new tab
- Language
- eng (en) English
- License
- Score (nominal)
- 13
- Uniform Resource Identifier
- https://cris.pk.edu.pl/info/article/CUT9008cdb166624dd39fa52bfa9d401213/
- URN
urn:pkr-prod:CUT9008cdb166624dd39fa52bfa9d401213
* presented citation count is obtained through Internet information analysis, and it is close to the number calculated by the Publish or PerishOpening in a new tab system.