Public space and urban barriers in Cracow. Analysis of the existing state
Authors:
- Karolina Gyurkovich-Dudzic
Abstract
Over the last twenty years Cracow has been experiencing changes associated with the dynamic spatial development. Together with the demographic growth, mobility patterns, change as well as defining the size and volume of transport. As a result of the process, they are often transformed into the space of the city. Attractive public spaces forming logical, continuous sequences could contribute to a more harmonious, sustainable development and rehabilitation of previously neglected neighborhoods. The article will be presented in the case of the transport infrastructure. These areas will be subject to the availability of the pedestrian public space.
- Record ID
- CUTc3fe561f653943b69982218514a27f6f
- Publication categories
- ;
- Author
- Other language title versions
- Przestrzeń publiczna a bariery urbanistyczne w Krakowie. Analiza stanu istniejącego
- Journal series
- Czasopismo Techniczne, ISSN 0011-4561, e-ISSN 2353-737X, Annual
- Issue year
- 2018
- Vol
- 115
- No
- 1
- Pages
- 19-34
- Other elements of collation
- fot.; rys.; Bibliografia (na s.) - 32-34; Bibliografia (liczba pozycji) - 50; Oznaczenie streszczenia - Abstr., Streszcz.; Numeracja w czasopiśmie - Vol. 115, Iss. 1
- Substantive notes
- Sekcja: Architecture and Urban Planning
- Keywords in Polish
- bariera miejska, kompozycja urbanistyczna, przestrzeń publiczna
- Keywords in English
- urban barrier, urban composition, public space
- Abstract in Polish
- W ciągu ostatnich dwudziestu lat Kraków przeżywał zmiany związane z dynamicznym rozwojem przestrzennym – wraz ze wzrostem demograficznym, wzorami mobilności, zmianą, a także określeniem wielkości i wielkości transportu. W wyniku tego procesu są one często przekształcane w przestrzeń miasta. Atrakcyjne przestrzenie publiczne tworzące logiczne ciągłe sekwencje mogą przyczynić się do bardziej harmonijnego, zrównoważonego rozwoju i odbudowy zaniedbanych wcześniej dzielnic. Artykuł przedstawia perspektywę infrastruktury transportowej. Obszary te będą uzależnione od dostępności przestrzeni publicznej dla pieszych.
- DOI
- DOI:10.4467/2353737XCT.18.002.7953 Opening in a new tab
- URL
- http://suw.biblos.pk.edu.pl/resourceDetailsRPK&rId=76982 Opening in a new tab
- Language
- eng (en) English
- License
- Score (nominal)
- 13
- Uniform Resource Identifier
- https://cris.pk.edu.pl/info/article/CUTc3fe561f653943b69982218514a27f6f/
- URN
urn:pkr-prod:CUTc3fe561f653943b69982218514a27f6f
* presented citation count is obtained through Internet information analysis, and it is close to the number calculated by the Publish or PerishOpening in a new tab system.