Back
Innowacyjna konstrukcja nawierzchni, zwiększająca sztywność ramy toru z podkładami betonowymi
Authors:
- Włodzimierz Czyczuła,
- Łukasz Chudyba
Abstract
In the paper the concept and laboratory investigations of innovative track structure on concrete sleepers with increased frame stiffness are presented. The idea of this concept is to use steel bar in the middle part of track. Laboratory investigations show that track bending stiffness with reinforcing structure is about 3,5 time higher in relation to the standard track with typical concrete sleepers.
- Record ID
- CUTc5aad7bb9ed943da8b6d9a75a2c71f69
- Publication categories
- ; ;
- Author
- Other language title versions
- Innovative track structure on concrete sleepers with increased frame stiffness
- Journal series
- Zeszyty Naukowo-Techniczne Oddziału Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie, ISSN 1231-9155
- Issue year
- 2017
- No
- 1 (112)
- Pages
- 39-46
- Other elements of collation
- fot.; rys.; wykr.; Bibliografia (na s.) - 46; Bibliografia (liczba pozycji) - 9; Oznaczenie streszczenia - Streszcz., Summ. s. 224; Numeracja w czasopiśmie - Nr 1 (112)
- Substantive notes
- Tyt. numeru: Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym. Część I: Droga kolejowa = Modern technologies and anagement systems for rail transport. Part I: Railway track
- Błąd w tyt. numeru: anagement zamiast management
- Conference
- Nowoczesne Technologie i Systemy Zarządzania w Transporcie Szynowym : XVI Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Techniczna, 2017, 29-11-2017 - 01-12-2017, Zakopane, Polska
- Keywords in Polish
- nawierzchnia szynowa, podkłady betonowe, sztywność ramy torowej, konstrukcja wzmacniająca
- Keywords in English
- rail track, concrete sleepers, frame track stiffness, reinforcing structure
- Abstract in Polish
- W pracy przedstawiono koncepcję i wyniki badań laboratoryjnych innowacyjnej konstrukcji nawierzchni z podkładami betonowymi. Istota koncepcji polega na wzmocnieniu konstrukcji sztabą metalową, usytuowaną w środkowej części toru. Badania laboratoryjne pokazały, że sztywność wzmocnionej ramy na zginanie jest około 3,5-4 krotnie wyższa od typowej konstrukcji nawierzchni na podkładach z betonu sprężonego.
- URL
- http://www.sitk.org.pl/zeszyty-naukowo-techniczne/ Opening in a new tab
- Language
- pol (pl) Polish
- License
- Score (nominal)
- 5
- Uniform Resource Identifier
- https://cris.pk.edu.pl/info/article/CUTc5aad7bb9ed943da8b6d9a75a2c71f69/
- URN
urn:pkr-prod:CUTc5aad7bb9ed943da8b6d9a75a2c71f69
* presented citation count is obtained through Internet information analysis, and it is close to the number calculated by the Publish or PerishOpening in a new tab system.