Analiza stateczności nasypu kolejowego po modernizacji na przykładzie odcinka Brzeg-Oława
Authors:
- Elżbieta Pilecka,
- Gabriela Maciołek
Abstract
The results of railway embankment numerical modelling at Brzeg – Oława section have been presented in the paper. Analysis of stability has been performed at one representative section, characterized by lack of stability. In order to improve the stability of the cross-section, geosynthetic reinforcements have been used. The top layer of the body has also been reinforced by incorporating a protective layer. The analysis has shown that the best solution was to use several reinforcement methods. Each case of instability should be considered individually. Midas GTS NX software was used for this analysis.
- Record ID
- CUT23410bdf16c64c2fbdf655137bc3e967
- Publication categories
- ; ;
- Author
- Other language title versions
- Analysis of the railway embankment stability after modernization on the example of Brzeg–Oława section
- Journal series
- Zeszyty Naukowo-Techniczne Oddziału Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie, ISSN 1231-9155
- Issue year
- 2017
- No
- 1 (112)
- Pages
- 137-143
- Other elements of collation
- tab.; wykr.; Bibliografia (na s.) - 143; Bibliografia (liczba pozycji) - 5; Oznaczenie streszczenia - Streszcz., Summ. s 227; Numeracja w czasopiśmie - Nr 1 (112)
- Substantive notes
- Tyt. numeru: Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym. Część I: Droga kolejowa = Modern technologies and anagement systems for rail transport. Part I: Railway track
- Błąd w tyt. numeru: anagement zamiast management
- Conference
- Nowoczesne Technologie i Systemy Zarządzania w Transporcie Szynowym : XVI Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Techniczna, 2017, 29-11-2017 - 01-12-2017, Zakopane, Polska
- Keywords in Polish
- stateczność nasypu kolejowego, analiza numeryczna
- Keywords in English
- stability of railway embankment, numerical analysis
- Abstract in Polish
- W artykule przedstawiono wyniki modelowania numerycznego nasypu kolejowego na odcinku Brzeg – Oława. Analizę stateczności przeprowadzono w jednym reprezentacyjnym przekroju, charakteryzującym się brakiem stateczności. W celu poprawy warunków stateczność przekroju, zastosowano wzmocnienia w postaci geosyntetyków. Została również wzmocniona górna warstwa korpusu, poprzez wbudowanie warstwy ochronnej. Analiza pokazała, że najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie kilku metod wzmacniania. Każdy przypadek niestateczności należy rozważać indywidualnie. Do analizy zostało wykorzystane oprogramowanie Midas GTS NX.
- URL
- http://www.sitk.org.pl/zeszyty-naukowo-techniczne/ Opening in a new tab
- Language
- pol (pl) Polish
- License
- Score (nominal)
- 5
- Uniform Resource Identifier
- https://cris.pk.edu.pl/info/article/CUT23410bdf16c64c2fbdf655137bc3e967/
- URN
urn:pkr-prod:CUT23410bdf16c64c2fbdf655137bc3e967
* presented citation count is obtained through Internet information analysis, and it is close to the number calculated by the Publish or PerishOpening in a new tab system.