Analiza techniczno-ekonomiczna efektywności zastosowania w manewrowych lokomotywach S200 samoczynnego układu o regulacji ciągłej utrzymującego optymalną temperaturę wody w układzie chłodzenia silnika spalinowego
Authors:
- Nikolaj Lukov,
- Marek Babeł
Abstract
The analysis of the works connected with rationalization of cooling systems and automatic temperature control systems (ATCS) for heat carriers (water, oil, charging air and others) of the diesel engines indicates the possibility of reducing fuel and oil consumption and increasing the durability and reliability of the engine and cooling system equipment. This is achieved by maintaining a constant temperature of the heat carriers in all the operating stages and conditions of the diesel engine. This article describes a design of the continuous-action ATCS of the heat carriers for use in the diesel engine cooling system of a S200 locomotive and presents the results of an analysis of the efficiency of implementing such a system in the locomotiv.
- Record ID
- CUTbc140470174c443091aadd70dc287f62
- Publication categories
- ;
- Author
- Other language title versions
- Technical and economic efficiency analysis af application of a continuous-control automatic system maintaining optimal water temperature in the disel engine cooling system of the S200 shunting locomotives
- Journal series
- TTS Technika Transportu Szynowego, ISSN 1232-3829
- Issue year
- 2017
- Vol
- 24
- No
- 4 (277)
- Pages
- 41-43
- Other elements of collation
- schem.; tab.; Bibliografia (na s.) - 43; Bibliografia (liczba pozycji) - 4; Oznaczenie streszczenia - Streszcz. pol., ang.; Numeracja w czasopiśmie - R. 24, Nr 4 (277)
- Keywords in Polish
- lokomotywa S200, układ chłodzenia, samoczynny układ regulacji temperatury wody, analiza efektywności
- Keywords in English
- locomotive S200, cooling system, automatic temperature control system, efficiency analysis
- Abstract in Polish
- Analiza prac związanych z racjonalizacją układów chłodzenia i samoczynnych układów regulacji temperatur (SURT) nośników ciepła (wody, oleju, powietrza doładowania i innych) silników spalinowych wskazuje na możliwość zmniejszenia zużycia paliwa i oleju oraz zwiększenia trwałości i niezawodności silnika, a także urządzeń układu chłodzenia. Uzyskuje się to przez utrzymywanie stałej temperatury nośników ciepła we wszystkich stanach i warunkach pracy silnika spalinowego. W artykule przedstawiono konstrukcję SURT nośników ciepła o działaniu ciągłym do zastosowania w układzie chłodzenia silnika spalinowego lokomotywy S200 oraz wyniki analizy efektywności wdrożenia takiego układu na lokomotywie.
- Language
- pol (pl) Polish
- Score (nominal)
- 5
- Uniform Resource Identifier
- https://cris.pk.edu.pl/info/article/CUTbc140470174c443091aadd70dc287f62/
- URN
urn:pkr-prod:CUTbc140470174c443091aadd70dc287f62
* presented citation count is obtained through Internet information analysis, and it is close to the number calculated by the Publish or PerishOpening in a new tab system.