Back
Możliwości wykorzystania metod wielokryterialnych w projektowaniu e-learningu
Authors:
- Kinga Korniejenko
Abstract
The aim of the article is to analyze the possibility of using multi-criteria methods for support in the designing e-learning curses. Multi-criteria methods used to support the decision-making process, are a response to the complexity of contemporary issues that in conditions of uncertainty, incomplete data and changing environment. The research methods used in the article are: critical analysis of literature sources and the example of the use of the Analytic Hierarchy Process (AHP) in the design of e-learning course.
- Record ID
- CUT48ee2e4d71c34727a4e0c5dc86a694b5
- Publication categories
- ; ;
- Author
- Other language title versions
- Possibility of use of multi-criteria decision analysis for desing e-learning courses
- Journal series
- Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej, ISSN 2353-1290, [1425-5766]
- Issue year
- 2017
- No
- 52
- Pages
- 51-54
- Other elements of collation
- rys.; Bibliografia (na s.) - 54; Bibliografia (liczba pozycji) - 26; Oznaczenie streszczenia - Streszcz., pol., ang.; Numeracja w czasopiśmie - 52
- Conference
- IV Konferencja : e-Technologie w Kształceniu Inżynierów eTEE’2017, 4th Conference : e-Technologies in Engineering Education, 2017, 27-04-2017 - 28-04-2017, Gdańsk, Polska
- Keywords in Polish
- e-learning, metody wielokryterialne wspomagania decyzji, analityczny proces hierarchiczny
- Keywords in English
- e-learning, multi-criteria decision analysis, analytic hierarchy process
- Abstract in Polish
- Celem artykułu jest analiza krytyczna możliwości wykorzystania metod wielokryterialnych w projektowaniu szkoleń e-learningowych. Metody wielokryterialne, stosowane do wsparcia procesu decyzyjnego, są odpowiedzią na złożoność współczesnych problemów rozwiązywanych w warunkach niepewności, niepełnych danych oraz zmieniającego się otoczenia. Artykuł prezentuje analizę literatury w aspekcie wykorzystania metod wielokryterialnych we wsparciu e-learningu oraz koncepcję wykorzystania metody Analitycznego Procesu Hierarchicznego (AHP) w projektowaniu kursu e-learningowego.
- URL
- http://eia.pg.edu.pl/numery-do-pobrania Opening in a new tab
- Language
- pol (pl) Polish
- License
- Score (nominal)
- 10
- Uniform Resource Identifier
- https://cris.pk.edu.pl/info/article/CUT48ee2e4d71c34727a4e0c5dc86a694b5/
- URN
urn:pkr-prod:CUT48ee2e4d71c34727a4e0c5dc86a694b5
* presented citation count is obtained through Internet information analysis, and it is close to the number calculated by the Publish or PerishOpening in a new tab system.